Mierea și zahărul

Mierea este mai bună pentru tine decât zahărul?

127 Views

Mierea și zahărul sunt doi dintre îndulcitorii cel mai des folosiți. Mierea este adesea privită ca opțiunea mai sănătoasă, dar este într-adevăr cazul?

Atât mierea, cât și zahărul adaugă dulceață la mese și gustări. Cu toate acestea, au diferite gusturi, texturi și profiluri nutritive.

Acest articol explorează beneficiile și dezavantajele atât de miere cât și de zahăr pentru sănătate și dietă.

Asemănări și diferențe

Mierea și zahărul sunt ambii carbohidrați, constând din cele două tipuri de zahăr: glucoză și fructoză.

Fructoza rafinată, care se găsește la îndulcitori, este metabolizată de ficat și a fost asociată cu:

obezitate
boli hepatice grase
Diabet
Atât fructoza, cât și glucoza sunt defalcate rapid de organism și pot cauza vârfuri în nivelurile de zahăr din sânge.

Proporțiile de glucoză și fructoză din miere și zahăr sunt diferite:

zahărul este 50% fructoză și 50% glucoză
mierea conține 40% fructoză și 30% procent glucoză
Restul de miere este format din:

apă
polen
minerale, inclusiv magneziu și potasiu
Aceste componente suplimentare pot fi responsabile pentru unele dintre beneficiile pentru sănătate ale mierii.

Zahărul este mai mare pe indicele glicemic (GI) decât mierea, ceea ce înseamnă că crește mai rapid nivelul zahărului din sânge. Acest lucru se datorează conținutului său mai mare de fructoză și absenței urmelor de minerale.

Dar mierea are puțin mai multe calorii decât zahărul, deși este mai dulce, deci poate fi necesară mai puțin. Ambii îndulcitori pot duce la creșterea în greutate dacă sunt suprautilizați.

Beneficiile mierii

Mierea a fost folosită încă din cele mai vechi timpuri atât ca îndulcitor, cât și ca medicament.

Este un lichid vâscos produs de albinele și are o culoare de la galben paie până la maro închis. Albinele colectează nectarul din flori și îl amestecă cu enzime pentru a forma miere înainte de a le depozita în celulele fagure pentru a-l păstra proaspăt.

Mierea este asociată cu mai multe beneficii:

Mai mulți nutrienți și mai puțin prelucrați decât zahărul

Mierea variază în compoziția sa nutrițională în funcție de originea nectarului folosit la fabricarea acesteia. În general, conține cantități de polen local împreună cu alte substanțe, cum ar fi:

aminoacizi
antioxidanți
enzime
minerale
vitamine
Unele cercetări indică faptul că mierea întunecată are mai mulți antioxidanți decât mierea ușoară.

De asemenea, mierea este mai puțin procesată decât zahărul, deoarece este de obicei pasteurizată înainte de utilizare. Mierea crudă este de asemenea comestibilă și conține mai mulți antioxidanți și enzime decât soiurile pasteurizate.

Suprimant pentru tuse

Unele cercetări sugerează că mierea este un mod natural de a ușura tuse la copii.

Un studiu din 2007 a descoperit că copiii cu bronșită cărora li s-a administrat miere întunecată au avut o ușurare mai mare a simptomelor decât cei care au luat un placebo. Cu toate acestea, beneficiile au fost mici.

Cercetări mai recente sugerează că mierea este mai bună decât niciun tratament pentru tuse, deși unele medicamente oferă o ameliorare a simptomelor.

Alinare pentru alergii

Rapoartele anecdotice indică faptul că mierea produsă local poate ajuta la reducerea simptomelor de alergie sezonieră. Cu toate acestea, studiile clinice nu au demonstrat acest lucru în mod constant.

Un studiu publicat în 2011, a constatat că persoanele cu alergie la polen de mesteacăn, care au luat miere de polen de mesteacăn, au prezentat:

o reducere cu 60% a simptomelor
Cu 70 la sută mai puține zile cu simptome severe
de două ori mai multe zile, fără simptome
De asemenea, au fost capabili să-și reducă aportul de antihistaminic cu 50% în comparație cu grupul de control.

Este posibil ca aceste beneficii să fi fost combinate cu beneficiile antioxidante și antiinflamatoare ale mierii.

De asemenea, un tratament pentru alergii este de a desensibiliza organismul la reacții, introducând în mod repetat cantități mici de alergeni. În conformitate cu aceasta, mierea locală poate conține urme de polene care provoacă alergii sezoniere.

Utilizare de actualitate

Mierea a arătat beneficii atunci când este aplicată topic, deoarece are proprietăți antimicrobiene:

Vindecarea rănilor: Cercetările sugerează că mierea oferă beneficii considerabile în tratamentul natural și sigur al rănilor cronice, ulcerelor și arsurilor.
Dermatita seboreică: S-a constatat că mierea crudă îmbunătățește semnificativ dermatita seboreică, care este o stare de mâncărime și a pielii scalpului. Aplicarea săptămânală a mierii a redus și pierderea părului asociată cu starea și a prevenit recidivele în rândul participanților la studiu.

Mai ușor de digerat

Mierea poate fi mai ușoară decât zahărul din sistemul digestiv.

Datorită compoziției sale, zahărul obișnuit trebuie ingerat înainte de a fi descompus. Deoarece albinele adaugă enzime în miere, zaharurile sunt deja parțial defalcate, ceea ce face mai ușor digerarea.

O varietate de produse din miere sunt disponibile pentru achiziție online.