Construirea de site-uri WordPress

34 Views

Construirea de site-uri WordPress cu dovadă de client

Înmânarea unui nou site WordPress a unui client oferă un sentiment mare de satisfacție. Oferiți o redare perfectă a pixelilor a prezenței online a unei mărci și sperăm că aceasta joacă un rol esențial în succesul unei companii.

Dar, dacă clientul dvs. este responsabil de gestionarea conținutului în sine, este posibil ca acești pixeli să nu mai fie atât de perfecți după un timp. S-ar putea să descoperiți că aspectele și tipografiile realizate cu atenție au fost transformate într-o încurcătură de către un utilizator bine intenționat. Contrastele de culoare proiectate pentru accesibilitate maximă devin ilizibile.

De atâta timp, aceasta a fost acceptată ca ordinea firească a lucrurilor. Proiectăm lucruri drăguțe și funcționale; clienții îi fac puțin mai drăguți și funcționali.

Nu trebuie să fie așa! Cu puțină gândire creativă, cunoștințe tehnice și educație, putem construi site-uri WordPress care pot rezista la un pic mai mult de pedeapsă – și chiar să evităm astfel de situații în primul rând.

Alocați rolurile de utilizator corecte

Unul dintre cele mai bune moduri de a împiedica un client să schimbe accidental o setare de chei este să-și ia mijloacele pentru a face acest lucru. Pentru aceasta sunt rolurile și capacitățile utilizatorilor WordPress.

Este destul de comun să vezi clienții furnizați conturi la nivel de administrator pentru site-ul lor web. Dar acest lucru le permite să facă totul. Acestea pot activa teme, elimina sau instala plugin-uri și pot face orice alte modificări. Un utilizator curios ar putea face unele daune reale.

Cu toate acestea, de obicei nu este necesar ca aceștia să aibă acest tip de acces pentru sarcinile de zi cu zi. Pentru majoritatea îndatoririlor de gestionare a conținutului, un cont Editor oferă acces suficient și îi păstrează pe utilizatori departe de orice lucru periculos.

Pentru editori, gestionarea temelor și a pluginurilor sunt în afara tabelului. Acest lucru poate elimina unele dintre aceste probleme potențiale. Trecerea la niveluri de cont chiar mai mici limitează și mai mult utilizatorii prin tăierea conținutului pe care nu l-au creat. Aceasta ar putea, de exemplu, salva o pagină de pornire de la o consecință nedorită.

Dacă cineva are nevoie de capacități un pic mai specializate, poate fi creat un rol de utilizator personalizat pentru a le acomoda.

Acestea fiind spuse, un client ar trebui, în mod ideal, să aibă un cont de administrator – doar în caz. Dar un cont de nivel inferior ar trebui utilizat pentru gestionarea zilnică a site-ului.

Luati decizii de proiectare pentru managerii de continut

O greșeală obișnuită în procesul de proiectare și dezvoltare este crearea de elemente care se bazează prea mult pe bună-credință. Acestea sunt destinate să provoace probleme pe drum.

De exemplu, luați în considerare un layout UI al cardului care afișează cele mai recente postări pe blog. Există o serie de moduri de a construi acest tip de caracteristici.

Am putea configura lucrurile astfel încât clienții noștri să aibă nevoie să scrie o descriere a postării printr-un câmp personalizat. Este minunat, dar ce se întâmplă dacă introduc prea mult text? Am putea risca să rupem sau să aruncăm sever aspectul.

Sigur, puteți explica că câmpul de descriere a postării nu trebuie să conțină cel mult x cantitate de caractere. Dar asta lasă în continuare posibilitatea ca ceva să nu meargă. Și, chiar dacă o persoană îți ascultă sfaturile, asta nu înseamnă că următoarea persoană va face același lucru. Nu este durabil.

Soluția mai bună este să construiți în garanții – sau, mai bine, să generați automat descrierea postului printr-un șablon.

O garanție ar putea include setarea unei limite de caractere în câmpul descrierii postului. Acest lucru permite unui client să își scrie propria copie, prevenind în același timp prea mult text. Generarea automată a unui extras va lua pur și simplu decizia din mâinile utilizatorului.

În orice caz, este important să luăm în considerare ceea ce ar putea merge greșit atunci când proiectăm și construim funcții.

Alegerea limitelor

Unele porțiuni ale unui site web WordPress sunt dificil (dacă nu imposibil) de a lua pe deplin decizii de design pentru clienți. În general, acest lucru se datorează faptului că CMS, temă și plugin-uri oferă utilizatorilor o serie de opțiuni diferite.

Un plugin pentru constructor de pagini sau chiar editorul de blocuri Gutenberg fac posibilă modificarea drastic a unui aspect. Aceasta este una dintre părțile de jos ale unui proces de design din ce în ce mai vizual.

Din păcate, aici pot controla doar atât de mulți designeri web. Unii construitori de pagini vă permit să dezactivați funcțiile pentru anumite roluri de utilizator, care ar putea fi utile. Există, de asemenea, potențialul de a bloca șabloanele editorului de blocuri, dar nu este întotdeauna o opțiune realistă.

O caracteristică excelentă a Gutenberg este abilitatea de a defini palete de culori personalizate, ceea ce îi poate ajuta pe utilizatori să facă alegeri corespunzătoare mărcii pentru blocuri. Același lucru este valabil și pentru gradiente și dimensiuni de fonturi.

Combinați aceste personalizări cu dezactivarea capacității de a alege dincolo de opțiunile pe care le-ați definit, iar utilizatorii nu pot ieși în afara acestor parametri. Asta înseamnă că nu există combinații de culori nebune sau dimensiuni minuscule de font.

Cu toate acestea, nu toate softurile WordPress au aceste capacități. Dacă nu vedeți nicio setare evidentă pentru o temă sau un plugin, consultați documentația. În caz contrar, este posibil să meritați să contactați autorul pentru a vedea dacă există cârlige sau filtre fără documente care să vă ajute să vă conectați la utilizatori.

website platforma wordpress

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *