Adoptarea abordării de marketing

Pentru ca imaginea conteaza
111 Views

Adoptarea abordării de marketing

Cheia unui marketing de succes este publicitatea unei soluții și vânzarea instrumentului care îl oferă. Altfel spus, analizând locurile de muncă pe care oamenii încearcă să le îndeplinească, marketerii pot interacționa mai bine cu perspectivele lor.

Acum imaginați-vă că ne gândim la UX în același mod: cheia unui produs de succes este crearea unei soluții (o modalitate mai bună de a face o gaură) și nu doar o unealtă (burghiul).

Ce legătură are marketingul cu orice?

Echipele de vânzări și marketing petrec adesea mai mult timp în persoană cu clienții decât inginerii sau dezvoltatorii de produse. În consecință, cele mai bune informații despre ceea ce are nevoie de utilizator ar putea veni de la oamenii care îi cunosc mai bine pe acești utilizatori: marketerii.

Clayton Christensen, profesor de la Harvard Business School și autor al multor cărți despre afaceri și marketing, a studiat multe afaceri de succes și soluțiile care au făcut ca marketingul lor să aibă succes. El afirmă că Theodore Levitt avea dreptate: oamenii vor să cumpere o soluție.

ux marketing online
ux marketing online

Fedex și filosofia lor „Job-To-Be-done-done-done-done-done

Imaginează-ți cât de greu începea FedEx. Serviciul poștal american a fost principalul concurent, au fost necesare milioane de dolari de capital de pornire și, la fel ca în orice afacere nouă, exista un risc destul de mare ca acesta să eșueze. Imaginați-vă în această situație, începând o nouă companie precum FedEx, cu aceste riscuri imense. Cum ați descoperi ce au dorit cu adevărat clienții dvs.?

Începeți prin a privi lucrurile din perspectiva „job-urilor de făcut”. Ce încearcă să facă lucrurile persoanele care folosesc serviciul poștal?

Doar un lucru: Obțineți pachetul lor dintr-un loc în altul cât mai repede posibil. Serviciul tradițional de poștă din 1973 era extrem de fiabil și multe pachete au fost pierdute sau deteriorate în tranzit. Fondatorul FedEx a oferit clienților o soluție: FedEx s-a concentrat pe obținerea unui pachet dintr-un loc în altul în zile, în loc de săptămâni sau luni.

Acest lucru ilustrează un punct esențial. Ce fac clienții este mai important decât cine sunt. Indiferent de vârstă, statut social sau sex, atunci când cumpărați un burghiu, ceea ce doriți este o gaură, iar marketerii știu acest lucru.

Ce înseamnă asta pentru UX?

Vânzarea unei soluții funcționează bine în marketing, dar designerii cu experiență pentru utilizatori nu sunt marketeri sau vânzători. Nu vrem să vindem o soluție – vrem să construim soluții.

Eric Schmidt descrie Google ca mai mult decât un simplu instrument. În discursul său din D: All Things Digital, spune el, „încercăm să trecem de la răspunsuri bazate pe legături la răspunsuri bazate algoritmic, unde putem calcula de fapt răspunsul corect.”

Un motor de căutare este un instrument care răspunde cu link-uri. Google este o soluție – o modalitate de a oferi oamenilor răspunsuri. În 1999, cel mai bun mod de a face acest lucru a fost furnizarea de link-uri către surse relevante, iar Google a făcut acest lucru. Acum, deoarece algoritmii permit furnizarea de răspunsuri direct, Google se îndreaptă spre asta.

Încercați să tastați „temperatura Londrei” direct în Google. Înainte de rezultatele căutării, veți vedea o casetă în care ați afișat temperatura cea mai recentă pentru oraș și previziunile de temperatură pentru datele viitoare.

Sau tastați „zboruri la Berlin.” Înainte de apariția oricăror rezultate, vi se va afișa un rezumat al zborurilor către Berlin. Mai bine, dacă activați locația, vi se vor afișa zboruri din locația dvs. către acel anumit oraș.

Cu alte cuvinte, vi se oferă un răspuns direct la ceea ce căutați. Obiectivul final al Google este să vă ofere răspunsuri la întrebări și mai complexe, de exemplu, „cel mai bun mod de a slăbi”. Un lucru pe care l-ar putea face este să compileze în mod inteligent cele mai populare sfaturi despre pierderea în greutate, să compare asta cu cercetarea științifică cu privire la ceea ce funcționează și să afișeze rezumatul în partea de sus.

Cum înțelege Google ca exact ce încearcă să facă vizitatorii și oferă un produs atât de reușit pentru a rezolva nevoile vizitatorului? Totul se rezumă la cercetarea utilizatorilor.

Începeți cu Cercetarea utilizatorului

Mai devreme, am spus că ceea ce fac clienții este mai important decât cine sunt. Pune-ți câteva întrebări pentru a vedea dacă este adevărat în cazul tău:

Te identifici mai mult în funcție de strămoșii tăi sau de ocupația ta?
Cum vă prezentați celorlalți?
Ești mai probabil să întrebi pe cineva despre activitățile sale sau despre aspectul său?
Cercetarea utilizatorilor se referă la modul în care utilizatorii își petrec timpul, la ce le pasă și la acțiunile lor. Aflând despre clienții dvs. potențiali înainte de a începe orice dezvoltare de produs, puteți crea un produs cu adevărat de succes.

Observă ce fac deja vizitatorii tăi

Utilizați instrumentele sau serviciile disponibile pentru a înțelege mai bine modul în care oamenii interacționează cu site-ul sau aplicația dvs. Acestea sunt așa-numitele „instrumente comportamentale” care vă permit să observați modul în care se comportă utilizatorii dvs.

Înainte de a utiliza aceste instrumente, scrieți-vă propriile predicții. Cum credeți că interacționează utilizatorii cu site-ul sau aplicația dvs.?

Nu pot sublinia cât de important este acest lucru din cauza prejudecății posterioare, care este, practic, privirea evenimentelor din trecut și interpretarea lor ca fiind previzibile. De fiecare dată când vă spuneți „am știut-o de tot” după ce a avut loc un eveniment, sunteți probabil o „victimă” a acestei prejudecăți. Aici sunt cateva exemple:

După ce a avut loc un eveniment neașteptat (cum ar fi atacurile din 11 septembrie sau dezastrul navetelor spațiale din 1986), au fost mulți oameni care au citat Nostradamus și unele versete drept „dovadă”, a prezis că va avea loc.
Partea „analiză” în rețelele de știri după un eveniment. Când schema de ponzi Madoff a fost afectată, ați văzut tot felul de experți care spun „dacă numai acest lucru și acest lucru ar fi fost în vigoare, acest lucru nu s-ar întâmpla”.
Într-un studiu, mai mulți studenți au fost întrebați dacă o anumită persoană desemnată pentru curtea supremă va fi confirmată. 58% au spus că da. După ce a fost confirmat, aceiași studenți au fost din nou întrebați dacă au crezut că va fi confirmat. De această dată, 78% au spus da.
Acesta este motivul pentru care este important să încercați să vă scrieți predicțiile mai întâi pentru a împiedica această părtinire să se realizeze și să realizați interacțiunile neașteptate ale utilizatorilor dvs. cu orice testări. Opriți gândul „Am știut-o de tot” înainte să fie prea târziu.

Întrebați utilizatorii ce încearcă să facă după ce le veți observa

poți face acest lucru după ce ai observat ce fac folosind diferite instrumente. Mai exact, întreabă-i ce încearcă să facă, făcând clic pe x și apoi pe y și apoi pe z. Există multe instrumente de testare și de sondare a utilizabilității pentru a realiza acest lucru, dar până la urmă, sunt doar instrumente.

Ceea ce încercați să faceți aici este să puneți întrebări corecte și să oferiți răspunsuri care să vă îmbunătățească înțelegerea perspectivelor.

Este simplu: observați mai întâi ce fac și apoi încercați să aflați de ce fac ceea ce fac punând întrebări. Ce încercați să realizați în timp ce faceți clic pe x și apoi pe y? De ce ai făcut clic pe y după ce ai făcut clic pe z? etc.

Pentru a vă oferi o idee bună despre cum să începeți cu acest lucru, vă recomand mai întâi:

a) Instalați instrumentele (instrumentele) de analiză a comportamentului și rulați-l timp de cel puțin 7 zile și faceți predicții despre cum se vor comporta înainte de a începe să executați instrumentele pentru planul de căldură, după cum am menționat mai sus.

b) Obțineți cel puțin 10 utilizatori și întrebați-i ce încearcă să facă cu instrumentul dvs.

Dacă perspectivele dvs. sunt apropiate de dvs., puteți lua în considerare realizarea de interviuri în direct. Dacă perspectivele dvs. sunt peste tot în lume, atunci luați informațiile de contact și efectuați un sondaj online. Vă recomand să le vorbiți direct și nu doar să le trimiteți un sondaj generic prin e-mail.

c) După studiul hârtiei de căldură, vedeți orice apariție neașteptată și întrebați utilizatorii dvs. ce au încercat să facă, făcând clic pe y, apoi pe z.

Este simplu să începeți

Testarea utilizatorului oferă designerilor UX informațiile de care au nevoie pentru a crea produse de succes. La fel cum echipele de marketing învață să vorbească cu utilizatorii, la fel și UXers pot. Și făcând acest lucru, puteți veni cu perspective noi și lecții care vă vor ajuta să creați soluția perfectă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *